Yüksek kuvvetler ve zorlu çevre koşulları için yeni geliştirilen fren sistemleri
Açık deniz uygulamaları olarak adlandırılan çok sayıda maden uygulamalarında fren sistemleri karakteristiklerinde özel talepler söz konusudur. Teknoloji kullanan maden uygulamaları ve dolayısı ile fren uygulamaları için partikül aşındırıcılar ve korozyon iki önemli düşmandır.Ayrıca yer altı madenciliği, gemiler ve platformlar gibi uygulamalarda da fren sistemleri için daha küçük ölçüler ve hacimler , montaj için düşük ağırlıkları talep edilir.
Bu durum yeni bir gelişme için yeterli hacim sağlamaktadır.
Tüm Dünyada tahrik ve hidrolik ekipman üreticisi olarak bilinen KTR uzun yıllara dayanan tecrübesi, bilgisi ve fren uygulamalarındaki proje çalışmaları ile tamamen yeni bir fren sistemi geliştirdi.
Bunun sonucu ise yeni fren sistemi KTR-STOP.
Fren sistemleri üzerine talepler için maden uygulamaları güzel bir örnek olarak kullanılabilir.
Maden sektöründe fren sistemlerinin basit olarak 2 farklı fonksiyonu vardır:
Servis freni olarak kullanım
Acil duruş sistemi olarak kullanım
Genellikle servis frenleri dişli kutusu üzerindeki giriş şaftına monte edilerek aktivasyonu ile istenmeyen ivmelenmeleri engeller. İşletmenin duruşu sırasında ise fren sistemleri yüklerin güvenli olarak duruşunu sağlar. Bu amaç için tipik olarak enerji kesilmesi durumunda normalde yay kuvveti ile fren devreye girer veya kilitli kalır.
KTR STOP yeni geliştirilmiş kayan kaliper sistemi ile konvansiyonel frenlere göre fiziksel olarak daha sağlam, uzun ömürlü ve bakımı kolaydır.Ve doğal sonuç olarak maden uygulamalarını hedef seçer.
Maden uygulamaları üç ana gruba ayrılabilir:
Açık madencilik
Yeraltı madenciliği
Delme uygulamaları
Bu üç farklı grubun fren uygulamalarındaki talepleri ise çok farklıdır. Yüzeyden yapılan açık tip madencilik örneğin kömür madenciiğinde dev ekipmanlar genellikle kullanılır. Bu ekipmanların parçası olarak kovalı, çarklı eskavatörler ve günlük 240.000 metreküp çıkışa sahip makinalar vardır.
Taşıma kapasitesi 30.000 ton/saat olan konveyör hatları makineleri bir diğerine ya da prosesleri yukarıdan aşağı sıralı olarak diğer proses işletmelerine, mikser bunkerlere,kurutma işletmelerine veya güç istasyonlarına bağlarlar. Açık işletmelerde özel talep olarak hem kuru hem de nemli uygulamalar için kum ve kristal gibi aşıdırıcılara karşı dayanıklı materyallerin kullanımı gereklidir.
Yer altı madenciliğinde ise farklılık olarak işletmelerde daha küçük ekipmanlar istenir. Bu çoğunlukla nemli ve sıcak havanın aşındırıcı materyalleri neredeyse hemen hemen hertürlü küçük aralığı doldurmasının bir sonucudur aynı zamanda. Buna ek olarak ise potasyum , kaya tuzu ve sülfür karışımlarının(bakır) partiküler korozyon etkisi ve su ile toprağın barındırdığı farklı mineraller çok ağır korozyon oluşturur. Daha küçük hacim isteği daha çok yüksek yoğunluklu güç talebi ile birlikte dizayn edilir. Açık deniz uygulamalarında, yüzen petrol platformlarında korozyon etkisi deniz tuzu sebeplidir ve ağırlık azaltma ihtiyacı ile birlikte teknoloji kullanımı yönünden yüksek bir talep vardır.
Her şekilde ileri teknoloji maden uygulamalarının her versiyonun da kullanılmaktadır. İnanılmaz kütleler çok büyük kuvvetler ile hareket ettirilir ve kontrol edilir. Ayrıca maden setleri iş güvenliği ve güvenilirlik konusunda tüm Dünya’da en yüksek önceliğe sahiptir. Ayrıca iş güvenliği ve güvenilirliğe ek olarak fren sistemlerinin ekonomik verimliliği her üç farklı madencilik uygulamasında önemlidir.
Malzeme ve Proses
Yük ve yataklama elemanları için çelik,
KTR STOP ile yük ve yataklama elemanlarında sfero döküm yerine çelik kullanılmıştır. Bu şekilde Dökme demir yerine kullanılan çeliğin yüksek elastikiyeti ile komponent bazlı istenmeyen ani hatalar azaltılmıştır.Ayrıca yüksek elastikiyet modülü fren sistemlerinde güç artışı ile oldukça düşük deformasyon sağlar.
Ek olarak çelik alaşımlarının genel kullanımı ile KTR STOP bir çok kritik mekanik uygulamada örneğin düşük sıcaklıklarda ki kutup bölgelerinde açık maden uygulamalarında, kuzey yada güney yarımküre maden bölgelerinde ve açık deniz uygulamalarında kullanılabilir.
Yüzey işlemleri
Farklı komponentlerden materyal seçimi ve yüzey işleme prosesi seçimi ile aşındırıcılara ve korozyona karşı dayanım gerçekleştirilebilir.
Yüksek güç hatları
Çok farklı fren hatlarında farklı uygulamalar sözkonusudur. Bu hatlarda organik destek matriks’i ile 1100 ®C sıcaklık ve 100 m/s sürtünme hızları yada toz metal ile yüksek servis ömrü mümkün olabilir.Bu geniş yelpaze farklı çevresel koşullarda farklı çalışma koşullarında uygulama imkanı verir.
Dizayn
Yüksek güç yoğunluğu
KTR STOP yeni dizaynı ile yüksek güç yoğunluğuna sahiptir. Örneğin aynı ölçüde tanımlanmış olan olağan dizaynlara göre güç yoğunluğu 50% daha fazladır.Bu şekilde mümkün olandan bir küçük ölçüyü kullanmak mümkündür. Bu özellikle yeraltı madenciliği, açık deniz uygulamaları için önemli bir avantajdır.
Yataklama bilezikleri
Hareketli kaliper yataklama millerinin tamamen kaplanmasına ek olarak KTR STOP piston yataklaması yataklama bilezikleri ile sağlanır. Bu şekilde çok kirli ortamlarda dahi yüksek servis ömrü ile birlikte en pahalı yedek parça olan pistonların yanında yataklama bileziğinin aşınması garanti altına alınmış olur.
Yataklama bileziklerinin yüksek servis ömrü
KTR STOP daha fazla piston stroğuna sahip pistonları ile yataklama bileziklerinin altında metal plaka taşıyıcılarının kullanımını mümkün kılar.Bu dizayn bakım aralıklarını uzattığı gibi maliyetli yataklama bileziklerinin ömrünüde kayda değer ölçüde uzatır.
Yağlama ve tahrik olağanüstü soğuk koşullarda bakım için bir avantaj KTR STOP için önerilen güç ünitesi basınçlı yağ tedariği içindir ve aynı zamanda ilk defa standart olarak önerilmektedir.Filtre yağın sürekli temizliğini sağlar ve hidrolik kısmın iyileştirimesi için çalışır.Ek olarak sürekli besleme diesel etkisini iyileştirerek keçelerin kurumasını ve kavrulmasını önler.Bunların hepsi bakım aralıklarını uzattığı gibi frenlerin güvenilirliğinide artırır.
Olağanüstü soğuk koşullarda yağ besleme sistemi önemli bir avantajdır: Yağ sirkülasyonu kullanan KTR STOP standart dizayn kriterleri içerisinde frenleri sürekli olarak çalışmaya hazır tutar.Yağ ünitesine monte edilebilir bir ısıtıcı ile sirkülasyon ile yağ ve dolayısı ile sistem ısıtılabilir.
Kontrol Teknolojisi
Akıllı kontrol teknolojisi “İntelliramp” ile kritik bölgelerde öntanımlı hassas frenleme prosesi mümkündür. Örnek olarak açık maden işletmelerinde konveyör uygulamalarında olabilecek kazalar sonucu uzun süreli duruşlar ve ciddi hasarlara katlanmak gereklidir.İntelliramp geniş program varyasyonları ve KTR-STOP’un yüksek güç yoğunluğu ile fren sisitemlerine ve alt konveyör sistemlerine daha iyi bir uyum sağlar.
Sonuç
KTR STOP Maden sektöründe fren sistemleri için ideal çözüm. Korozyon dayanımlı malzeme seçimi, akıllı kontrol sistemi, yeni geliştirilmiş kayan kaliper sistemi ile KTR STOP zor koşullarda tüm maden uygulamaları, açık deniz uygulamaları dökümhaneler proses işletmeleri ve metalürji işletmeleri için idealdir.